Šta je copywriting? šta je posao copywritera? Kako se to postaje? Da li je potrebno prethodno iskustvo u pisanju? Koliko vremena je potrebno da bi neko počeo da se bavi time?

To su samo neka od najčesćih pitanja koje svi sebi postavljamo kada čujemo prvi put za ovu profesiju. Šta je copywriting?

Copywriting predstavlja nov pojam i većina ne razume kakav je to posao i šta zapravo rade kopirajteri. Ako imate smisla za pisanje i ako zaista razumete pisanje – onda je ovo prava stvar za vas!

Za početak ću pokušati da Vam to najprostije objasnim.

Copywtiring kao posao

Dakle posao copywriter -a je ustvari prenošenje nečije ili svoje ideje/mišljenja na papir.

Hajde da zamislimo situaciju u kojoj dobijate ponudu da napišete tekst za sajt o očuvanju reka u Srbiji.

Dobijete npr. informacije o zagadjenosti reke Save u odredjenim područjima i opasnosti da zbog toga nestanu ugrožene vrste riba. Takodje ćete dobiti i nečije mišljenje na tu temu kao i moguća rešenja. Vaš posao je da sve te informacije lepo upakujete. Kada napravite dobar i interesantan tekst oni će to objaviti.

Nagrada će biti za početak recimo 50e u džepu. To i nije tako loše kada se već uhodate i to radite baš brzo. Što brže i efektivnije radite to će biti više para u Vašem dzepu. Prvo što ćete moći više tekstova da odradite za isto vreme, a drugo što ćete biti sve bolje plaćeni.

Blog kao početak karijere copywritera

Ono što se većina ljudi pita na početku je: odakle početi? Nakon nekog početnog upoznavanja sa platformom na kojoj ćete raditi mislim da je najbolje da se krene sa pisanjem bloga.

To nije skupa investicija (50 ak evra godisnje za domen i hosting) a kroz praktičan rad se najbrže uči! Uostalom ulaganje u znanje nikada nije skupo.

Najbolje je da pronadjete neku temu koja Vas interesuje, nešto o čemu bi mogli da pišete. I onda sa vremena na vreme kada imate inspiraciju pišete malo po malo. To malo će vremenom postajati sve veće kao i Vaše iskustvo. Tako da na kraju dobijate kvalitetan blog i znanje!

SREĆNO!