Link building je najlakše objasniti kao kada neko na svom sajtu/blogu okači link koji vodi ka vašem sajtu. To ustvari znači da je sadržaj tog sajta dovoljno kvalitetan i da bi i drugi ljudi trebalo da ga vide. Što je sadržaj kvalitetniji, to je veća šansa za linkovanje ka njemu.

Sada malo detaljnije o link buildingu

Onoliko puta koliko neko spomene vaš sajt na svojoj stranici toliko će vaša pozicija na Google-u biti bolja. Google možete zamisliti kao biblioteku, njegove algoritme kao bibliotekara, linkovanje kao preporuke a onoga ko vrši pretragu kao nekoga ko je došao po knjigu. Znači što više izgrađenih likova link building strategijom to više poseta na sajtu.

To je isto kao da tražite preporuku bilbiotekara za neki dobar klasik. Šta tada on radi? Najverovatnije će Vam preporučiti knjige koju su drugi hvalili ili koje je i sam pročitao pa zna da su dobre. Te preporuke bi u ovom slučaju bili linkovi. Što su bolje preporuke (što više linkova) to je veća šansa da će se knjiga sve više čitati.

Da li je za link building bitno ko linkuje ka Vašem sajtu?

Naravno da je bitno ko linkuje ka vašoj stranici. Složicete se da nije isto ako ka meni linkuje neki sportski portal ili sa druge strane portal o internet marketingu. Šta je to što bi čitaoce sportskog portala toliko zanimalo o internet marketingu na sportskoj vesti?

Google-ovi algoritmi bi to prepoznali kao moguću prevaru, pokušaj bildovanja linkova. Svakako postoje različiti alati preko kojih možete da pratite ko linkuje ka Vama, i na taj nacin da se zaštitite.

Znači ako bi taj blog linkovao svojim čitaocima ka meni to bi značilo da je sadržaj mog bloga kvalitetan. Sve linkove koji vode ka vama je najbolje da shvatite kao preporuke Google-u ali i posetiocima da je vaš sajt vredan pažnje i čitanja.

Poenta priče – bacite se na građenje link building strategije ako želite da se dobro pozicionirate na Google-u!

Prikaz google analitike na kompjuteru