Šta je SEO? Ovo je jedno od najčešćih pitanja vezanih za digitalni marketing u poslednje vreme. Evo i ukratkog odgovora: SEO ili Search Engine Optimisation je jedna od grana digitalnog marketinga i funkcioniše posredstvom pretraživaca (Google, Bing, Yahoo).

Pre svega da razjasnimo znacenje ove reci. Search-Pretraga Engine-mašina Optimisation – optimizacija. Optimizacija u prevodu na naš jezik znaci poboljšati nešto ili raditi na necemu. Posao optimizatora odnosi se na suštinu sajta, dok se izradom sadržaja bave copywtiteri.

Poenta price je da sajt treba da da odgovor na pitanje koje neko pretražuje, a sa druge strane i da bude napisan tako da bude interesantan.Poenta priče:sadržaj mora biti kvalitetan, relevantan i tacka.

Odabir ključnih reči za dobru poziciju na Google-u

Ubedljivo najbitnija stvar kod SEO optimizacije je odabir ključnih reči. Ključne reči omogućavaju pretrazivaču (Google-u) da prepozna relevantan sajt i da pozicionira na osnovu toga. One su ustvari ukratko obajšnjenje teme oko koje je sajt napravljen. To je kao kada odete u biblioteku i ako vas interesuju kljige o ekonomiji Vi završite baš u tom delu, pa onda birate koju bi ste tacno knjigu uzeli.

Odabiru prave, baš te kljucne reči prethodi detaljna analiza konkurencije. Uzima se u obzir koliko je vec ljudi napisalo recimo blog na temu zdrave ishrane. Kljucna rec je baš ta – zdrava ishrana. Konkurencija je najverovatnije velika, pa bi Vi mogli da trazite svoju šansu sa necim kao što je proteinska ishrana gde je konkurencija znatno manja.

Ključne reči možete istražiti koristeći razne SEO alate kao što je i ovaj koji besplatno nudi Four Dots, koji su napravili momci iz Srbije – i odličan je!

Praćenje SEO Google analitike

Kada je sajt dobro pozicioniran onda preostaje drugi deo posla koji se odnosi na praćenje SEO Google analitike. Pozicija sajta će verovatno varirati, pa ćete tako i Vi znati kad nešto treba menjati a kad samo nadograditi.

Postoji nekoliko dobih alata za praćenje analitike a koji su ponuđeni od gugla — Google Analytics ili Google Search Console.

Sto na kome se nalazi lap top sa upaljenom google analitikom

Posetioce treba navoditi u pravom smeru

Ono što je bitno pored kvaliteta samog sadržaja je razumevanje ponašanja ljudi na internetu. SEO stručnjak danas ima brdo alata koji tačno pokazuju ponašanje posetioca na sajtu. Oni delovi koje ljudi samo prelete i koji im nisu interesantni se trebaju izbegavati.

Ako zamislimo firmu koja se npr. bavi svim vrstama enterijernih radova, njihov sajt je u tom slučaju informativnog karaktera. Kada potencijaljni klijent koji bi renovirao kupatilo uđe na taj sajt on zeli da za kratko vreme dobije što više korisnih informacija o tome.

Ljudi jednostavno ne žele da gube vreme, oni su okupirani informacijama sa svih strana. Posetioci žele da za minut-dva najviše dobiju ono što im treba. U suprotnom će odlepršati do prvog Vašeg komšije na Google-u.